Swipe-zines Den Haag Werkt en Provincie Zuid-Holland

Een totaal nieuw product, ontwikkeld in UNIT-2: het swipe-zine. Speciaal geschikt voor mobiele telefoon, maar het functioneert ook op de desktop. Met het swipe-zine blader je op een slimme manier snel door content heen. Het resultaat: maximale aandacht met een minimale leestijd. Bij Den Haag Werkt en de Provincie Zuid-Holland zijn ze er erg blij mee.

 

1. Schermafbeelding 2021-01-27 om 09.58.54Het swipe-zine bestaat uit afzonderlijke sheets ter grootte van het scherm van een smartphone. Zie het als een diavoorstelling waar je doorheen swipet. De sheets bestaan uit foto’s en korte teksten, maar er kan ook een player in worden gezet waarin een video wordt afgespeeld. Ook bestaat de mogelijkheid om bij een sheet verdieping aan te brengen. Via een ‘lees meer’-button kun je dan een groter artikel openen (en vervolgens weer terug naar waar je was gebleven).

Den Haag Werkt, het werkbedrijf van de gemeente Den Haag, gebruikt het swipe-zine als het belangrijkste communicatiemiddel richting haar stakeholders. Eric Went: “Elke twee maanden komt er een nieuwe editie uit. Inmiddels hebben we er al zes gemaakt. De reacties zijn enorm positief.” www.magazine-on-the-spot.nl/denhaagwerkt/06

Ook Provincie Zuid-Holland heeft dit nieuwe communicatiemiddel omarmd. Rene Lamers: “Vooral voor doelgroepen die je moeilijk bereikt met traditionele communicatie is dit een sterke vorm, waarnaar nu veel vraag is. In korte items en met gebruik van verschillende mediavormen kan de doelgroep geïnformeerd of betrokken worden bij een onderwerp. De swipefunctie geeft de gebruiker optimale controle, bevat een super eenvoudige navigatie en is uitermate geschikt voor interactie.” www.magazine-on-the-spot.nl/zon/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Meer projecten

Slimmer Chillen = Corona Killen!

Project

Slimmer Chillen = Corona Killen!

Chillen met (of zonder) je vrienden: hoe doe je dat in coronatijd? De campagne SLIMMER CHILLEN = CORONA KILLEN! daagde jongeren en studenten van april 2020 t/m september 2020 uit om daar creatieve oplossingen voor te bedenken. De campagne is ontwikkeld in opdracht van Veiligheidsregio Hollands Midden, maar werd al snel overgenomen in nog tien andere veiligheidsregio’s.

Bekijk project

Kunst versterkt

Project

Kunst versterkt

De kunst- en cultuursector staat de laatste tijd behoorlijk onder druk. Het valt niet altijd mee om de waarde van kunst en cultuur te verwoorden. De publicatie Kunst Versterkt portretteert acht mensen uit andere sectoren die nadrukkelijk de verbinding zochten met kunst. De publicatie is gemaakt door Unit-2 in opdracht van het LKCA en FCP.

Bekijk project

Nieuw: Magazine on the Screen

Project

Nieuw: Magazine on the Screen

Corona noopt een aantal organisaties opnieuw na te denken over hun conferentie. Wij helpen ze met een nieuw product van Magazine on the Spot: Magazine on the Screen.

Bekijk project