Redactiehulp voor VRHM

Zes keer per jaar een personeelsmagazine, zes keer een interne digitale nieuwsbrief en vier keer een externe nieuwsbrief: dat maakt een redactieteam van UNIT-2 komend jaar in opdracht van Brandweer Hollands Midden/ Veiligheidsregio Hollands Midden (VRHM).

Structureel ontlasten

De samenwerking tussen de afdeling Communicatie van BHM/VRHM en UNIT-2 kent al een  jarenlange traditie, maar is sinds afgelopen najaar op bijzondere wijze geïntensiveerd. Eric Went: “Het team dat de communicatie organiseert loopt over. Daarom hebben we afgesproken dat wij hen structureel gaan ontlasten. We maakten al op afgesproken momenten allerlei middelen voor deze opdrachtgever. Nu nemen wij ook de volledige organisatie en productie ter hand.”

Begin dit jaar heeft UNIT-2 het personeelsmagazine, de ROOD, een facelift gegeven. Dat was een krant en wordt nu (weer) een magazine. De nieuwsbrieven, die zes keer per jaar de deur uitgaan, krijgen vanaf dit jaar de vorm van een ‘swiper’.

Contentkalender

De samenwerkingsconstructie is als volgt. Eric: “De medewerkers van de afdeling Communicatie dragen bij ons in een constante stroom onderwerpen aan waar volgens hen communicatie op nodig is. Zij halen die onderwerpen op door goed hun oren te luister te leggen in de organisatie. Wij verzamelen al die onderwerpen en plaatsen ze in een contentkalender. Op afgesproken momenten doen wij vervolgens voorstellen voor de inhoudelijke invulling van de verschillende communicatiemiddelen: het personeelsblad, de nieuwsbrieven en eventuele speciale producties. Zodra wij daar een ‘go’ op hebben, regelen wij vervolgens ook de organisatie en de uitvoering.

Alle ruimte

Op deze manier speelt het mediateam van UNIT-2 de afdeling communicatie vrij om datgene te doen wat zij moet doen: kwalitatief hoogwaardige communicatieadviezen en –ondersteuning bieden. Eric: “En wij krijgen alle ruimte om te doen waar wij goed in zijn: inhoudelijk creatieve middelen ontwikkelen.” 

Volgende project

Vorige project

Meer projecten

Magazine on the Spot faciliteert het toeval

Project

Magazine on the Spot faciliteert het toeval

Zo’n vijftig keer per jaar rukken mediateams van Magazine on the Spot uit naar congressen en events in heel Nederland. Doel: verrassende verbindingen, slimme ideeën en nieuwe inzichten genereren. Dat gebeurt met deelnemers in werkvormen op het snijvlak van theater en communicatie. De resultaten worden (razendsnel) vastgelegd, in fancy (digitale) magazines.

Bekijk project

Alfa’s van Leiden

Project

Alfa’s van Leiden

In het boek ‘Alfa’s van Leiden’ worden tien ondernemers geportretteerd die in Leiden hebben gestudeerd, daar nog steeds woonachtig zijn en daar hun ondernemersactiviteiten zijn begonnen. Zij zijn als het ware het levende bewijs voor de stelling dat de Leidse communicatiesector uitermate belangrijk is voor de Leidse economie. Het boek is gemaakt door Unit-2 in opdracht van de Stichting Leiden Communicatiestad.

Bekijk project

Nieuw: Magazine on the Screen

Project

Nieuw: Magazine on the Screen

Corona noopt een aantal organisaties opnieuw na te denken over hun conferentie. Wij helpen ze met een nieuw product van Magazine on the Spot: Magazine on the Screen.

Bekijk project