Professionalisering magazines RvIG

De Rijksdienst voor Identiteitsgegevens (RvIG) brengt twee digtale magazines uit: IDee Magazine – RvIG breed - en LAA Magazine, dat zich toespitst op de Landelijke Aanpak Adreskwaliteit. UNIT-2 helpt de RvIG om de magazines (al dan niet samengevoegd) te professionaliseren

Professionalisering

De Rijksdienst voor Identiteitsgegevens (RvIG) brengt twee digtale magazines uit: IDee Magazine – RvIG breed – en LAA Magazine, dat zich toespitst op de Landelijke Aanpak Adreskwaliteit. UNIT-2 helpt de RvIG om de magazines (al dan niet samengevoegd) te professionaliseren.

Bereiken we de juiste doelgroepen, snijden we de juiste onderwerpen aan en hoe tevreden zijn onze lezers eigenlijk? En moeten we de twee magazines wellicht samenvoegen? Allemaal vragen waar RvIG voor bij UNIT-2 aanklopte.

Onderzoek

Karlijn Broekhuizen en Eric Went zetten daarvoor een kwalitatief en kwantitatief lezersonderzoek op poten, analyseerden de bezoekerscijfers, spraken met DT-leden en met de huidige redacties en adviseerden RvIG over hoe nu verder. Dat advies ligt nu ter beoordeling bij RvIG.

“Ook komend jaar gaan we daar nog mee verder”, aldus Karlijn. “Idee is dat we met alle input die er nu ligt een keuze maken voor een of twee magazines en het redactieproces waar mogelijk gaan professionaliseren en stroomlijnen. Ook gaan we de professionaliseringsbehoeften van de redactieleden in kaart brengen en hen adviseren over hoe we daar invulling aan kunnen geven.”

Dit traject zal vermoedelijk nog een groot deel van 2021 doorlopen.

 

Meer projecten

PLUSSERDEPLUSKLUS

Project

PLUSSERDEPLUSKLUS

Voor supermarktketen PLUS realiseerde Studio TokTok het 84 pagina's tellende PLUSSERDEPLUS plezierboek, een PLUSSERDEPLUSKLUS dus. Het is een plezierboek voor kinderen van 4 tot 12 jaar vol met puzzels, prachtige verhalen, spannende strips, knutsels, en natuurlijk met moppen en ander lollig spul. Vaders, moeders en grootouders spoedden zich naar PLUS om nog een gratis exemplaar te bemachtigen voor hun kroost, want de voorraad bij PLUS slonk razend snel.

Bekijk project

Face Factory

Project

Face Factory

In de Face Factory van Unit-2 word je op bijzondere wijze binnenstebuiten gekeerd. Productiemedewerkers van deze ‘fabriek’ ontfutselen jou spelenderwijs allerlei persoonskenmerken en assembleren deze informatie tot een crossmediaal visitekaartje. Unit-2 heeft al een Face Factory georganiseerd voor Festival de Verleiding (2x), Stadslab Leiden, Portaal en op het High Growth Forum in opdracht van Syntens en de Kamer van Koophandel.

Bekijk project

Nieuw: Magazine on the Screen

Project

Nieuw: Magazine on the Screen

Corona noopt een aantal organisaties opnieuw na te denken over hun conferentie. Wij helpen ze met een nieuw product van Magazine on the Spot: Magazine on the Screen.

Bekijk project