‘On the road’

In opdracht van Stedelijk Beheer van de gemeente Leiden ontwikkelt UNIT-2 een publieksmagazine. In dat magazine vertellen de Stedelijk Beheerders over ontwikkelingen binnen hun vakgebied, maar gaan we ook in op maatschappelijke trends als duurzaamheid en burgerparticipatie: wat betekent dat voor de manier waarop de beheerders hun werk doen? Het magazine wordt gelardeerd met pakkende foto’s en informatieve infographics. Werktitel: ‘On the Road’. Verschijningsdatum: medio juni.

CharlesBleekveld

Charles Bleekveld is Stedelijk Beheerder van het domein Technische installaties

Wat levert het op om alle afvalinzameling ondergronds te doen? Welke innovatieve oplossingen zijn er om de levensduur van een weg te verlengen? Stuk voor stuk onderwerpen die raken aan het werk van de Stedelijk Beheerder. In het magazine dat medio juni verschijnt geven de Stedelijk Beheerders van Leiden hun visitekaartje af. Aan de nieuwe gemeenteraad, maar ook aan de Leidse burger, die – nu de overheid zich steeds verder terugtrekt – een steeds grotere rol in het beheer van de openbare ruimte gaat spelen.

In het magazine komen de Stedelijk Beheerders allemaal aan het woord, om te praten over hun vak, de toekomst en kansen die zij zien voor de stad. Daarnaast laat het magazine zien hoe Stedelijk Beheer te werk gaat: wat er zoal beheerd moet worden en welke afwegingen daarbij worden gemaakt.

Het magazine is de ‘publieksvertaling’ van het zogenaamde Meerjarenperspectief Integraal Beheer Openbare Ruimte (MIBOR), een jaarlijkse rapportage van Stedelijk Beheer aan de Gemeenteraad over de voortgang van de lopende beheerplannen, de ontwikkeling van het areaal en inhoudelijke zaken op het vakgebied.

Karlijn Broekhuizen en Eric Went hebben het concept voor het magazine ontwikkeld, en coördineren  de productie van alle journalistieke teksten, beelden en infographics. De vormgeving is in handen van Studio Groen Licht uit Leiderdorp.

Volgende project

Vorige project

Meer projecten

Professionalisering magazines RvIG

Project

Professionalisering magazines RvIG

De Rijksdienst voor Identiteitsgegevens (RvIG) brengt twee digtale magazines uit: IDee Magazine – RvIG breed - en LAA Magazine, dat zich toespitst op de Landelijke Aanpak Adreskwaliteit. UNIT-2 helpt de RvIG om de magazines (al dan niet samengevoegd) te professionaliseren

Bekijk project

Slimmer Chillen = Corona Killen!

Project

Slimmer Chillen = Corona Killen!

Chillen met (of zonder) je vrienden: hoe doe je dat in coronatijd? De campagne SLIMMER CHILLEN = CORONA KILLEN! daagde jongeren en studenten van april 2020 t/m september 2020 uit om daar creatieve oplossingen voor te bedenken. De campagne is ontwikkeld in opdracht van Veiligheidsregio Hollands Midden, maar werd al snel overgenomen in nog tien andere veiligheidsregio’s.

Bekijk project

Nieuw: Magazine on the Screen

Project

Nieuw: Magazine on the Screen

Corona noopt een aantal organisaties opnieuw na te denken over hun conferentie. Wij helpen ze met een nieuw product van Magazine on the Spot: Magazine on the Screen.

Bekijk project