Project
Nieuw: Magazine on the Screen
Corona noopt een aantal organisaties opnieuw na te denken over hun conferentie. Wij helpen ze met een nieuw product van Magazine on the Spot: Magazine on the Screen.
Onlangs interviewde Marlies van Boekel haar tante van 95. Dit bracht de voorgeschiedenis van haar ouders aan het licht, die opgegroeid zijn als Nederlanders in Hitler Duitsland. Het inspireerde haar tot een serie schilderijen en documentatieonderzoek en er staat ook een documentaire op de planning.
Daarnaast maakt zij schilderijen over dit thema. Marlies: “In een nieuwe serie schilderijen ‘Enchanted’ en ‘I belong’ verdiep ik me vooral in hoe het was om als kind op te groeien binnen zo’n systeem. Van jongs af aan werden kinderen volledig gehersenspoeld en door de volwassenen medeplichtig gemaakt aan het regime. Hitler werd gezien als een godheid die aanbeden moest worden. Door het weglaten van de specifieke nazisymbolen wil ik laten zien dat dit mechanisme geldt voor elk pervers machtssysteem. We zien hier ook voorbeelden van in de huidige tijd.”
Via Dual PhD doet zij nu verder documentatie onderzoek naar de uitsluiting van Nederlanders in het grensgebied in Duitsland. De voorlopige titel van haar onderzoek is: “Über die Grenze/Over de Grens, Polarization,Totalitarism and Ostracism in Hitler Germany”.
Het is de bedoeling dat er uiteindelijk een documentaire komt, die zij samen met oud unit-2 collega en filmmaker Jan Stap gaat redigeren en monteren.
Volgende project
Professionalisering magazines RvIG
Vorige project
Aging Academy: bijscholing ouderengeneeskunde
Project
Corona noopt een aantal organisaties opnieuw na te denken over hun conferentie. Wij helpen ze met een nieuw product van Magazine on the Spot: Magazine on the Screen.
Project
Voor het Festival Forensische Zorg ontwikkelde Unit-2 ‘Magazine on the Spot’. De ingrediënten: drie redacteuren, een fotograaf, een vormgever, een redactietafel en een bijzonder congres. Het resultaat? Een digitaal magazine van 24 pagina’s dat het festival in woord en beeld versloeg. En het mooiste van alles: al de volgende ochtend lag het in het digitale postvak van alle deelnemers. Voor minister Jet Bussemaker’s Krachttoer 2014/2015 zal Unit-2 de komende twee jaar ook zes keer een ‘Magazine on the Spot’ maken.
Project
De opdracht: bedenk een wervingscampagne voor de aanbestedingen voor de nieuw te ontwikkelen sportboulevard in Leiden. Dat werd een succes!
Project
Zes keer per jaar een personeelsmagazine, zes keer een interne digitale nieuwsbrief en vier keer een externe nieuwsbrief: dat maakt een redactieteam van UNIT-2 komend jaar in opdracht van Brandweer Hollands Midden/ Veiligheidsregio Hollands Midden (VRHM).