Face Factory

In de Face Factory van Unit-2 word je op bijzondere wijze binnenstebuiten gekeerd. Productiemedewerkers van deze ‘fabriek’ ontfutselen jou spelenderwijs allerlei persoonskenmerken en assembleren deze informatie tot een crossmediaal visitekaartje. Unit-2 heeft al een Face Factory georganiseerd voor Festival de Verleiding (2x), Stadslab Leiden, Portaal en op het High Growth Forum in opdracht van Syntens en de Kamer van Koophandel.

ff1

Verbindingen leggen

De Face Factory is door Unit-2 bedacht als instrument om verbindingen te leggen. Al te vaak blijkt samenwerking tussen partijen te stranden omdat ‘de chemie’ er niet is, of omdat basale ‘omgangskennis’ over elkaar ontbreekt. De Face Factory focust op dat allereerste moment waarop partijen (vaak onbewust) beslissen of ‘het’ wat gaat worden of juist niet. Doel is daarvoor op theatrale wijze informatie aan te dragen, anders dan via gebruikelijke kanalen als Linked.in, websites, twitter of Facebook. Daarnaast is de Face Factory vooral ook een belevenis: wie eraan heeft meegedaan zal het niet snel vergeten!

ff2

Op maat

Belangrijk uitgangspunt is dat de Face Factory telkens in overleg met de opdrachtgever  ‘op maat’ wordt ingericht. Zo werden de vrijwilligers van het Leidse Stadslab opgewacht in een laboratoriumachtige setting, en werd aan bezoekers van Festival de Verleiding gevraagd om mee te doen aan een zogenaamde ‘netwerkstrip’. Bezoekers van het High Growth Forum moesten met elkaar het bed delen om te praten over hun dromen als ondernemer, of een gesprek voeren op hoog niveau, op zogenaamde empire-stoelen.

Meer weten? Kijk op onze website: www.facefactory.nu

Of bekijk dit filmpje:

Meer projecten

C1000 Afscheid van een formule

Project

C1000 Afscheid van een formule

Door de opheffing van de C1000-formule zullen de bedrijfsnamen Schuitema en C1000 in de geschiedenisboeken verdwijnen en moeten circa vierhonderd ondernemers onder een andere formule verder. In opdracht van het bestuur van de Vereniging C1000 heeft Unit-2 het dna van C1000 in boekvorm vastgelegd. Het boek telt 500 bladzijden en weegt drie kilo. Aan het project hebben 15 personen van Unit-2 ruim anderhalf jaar lang meegewerkt. Het afscheidsboek werd 22 november gelanceerd.

Bekijk project

Leidse Stijl laat dingen gebeuren

Project

Leidse Stijl laat dingen gebeuren

Onder hoofdredactie van Eric Went en Esther Barfoot is in 2013 de tweede editie van Leidse Stijl verschenen. Deze jaarkrant beslaat 64 pagina’s op tabloidformaat en schetst ontwikkelingen in de Leidse kennis- en cultuursector, de kunstwereld en benoemt kansen voor de locale economie. Interessant is dat deze Leidse Stijl een actieve makelaarsrol vervult, en zo innovatie en creativiteit in de stad een boost geeft.

Bekijk project

Nieuw: Magazine on the Screen

Project

Nieuw: Magazine on the Screen

Corona noopt een aantal organisaties opnieuw na te denken over hun conferentie. Wij helpen ze met een nieuw product van Magazine on the Spot: Magazine on the Screen.

Bekijk project