C1000 Afscheid van een formule

Door de opheffing van de C1000-formule zullen de bedrijfsnamen Schuitema en C1000 in de geschiedenisboeken verdwijnen en moeten circa vierhonderd ondernemers onder een andere formule verder. In opdracht van het bestuur van de Vereniging C1000 heeft Unit-2 het dna van C1000 in boekvorm vastgelegd. Het boek telt 500 bladzijden en weegt drie kilo. Aan het project hebben 15 personen van Unit-2 ruim anderhalf jaar lang meegewerkt. Het afscheidsboek werd 22 november gelanceerd.

C1000 afscheid

C1000 afscheid

Ruim 250 ondernemers vertellen in dit bijzondere afscheidsboek met passie over hun C1000-winkel. Daarnaast komen alle historische hoogte- en dieptepunten van de supermarktketen langs. Van de eerste Schuitema-winkel aan het Damsterdiep in Groningen tot de rode C1000-formule. Van de geheime aandelentransactie met Ahold tot de streken van de Bende van Zeven. En van ‘Geen fratsen’ tot de Euroweken. C1000 Afscheid van een formule is daarmee een ultiem verslag van een even unieke als bewogen episode uit de Nederlandse retailgeschiedenis.

Het concept voor dit boek is gemaakt door Nanda Alderliefste (Noinoloi), Margreet Steiner en Eric Went (Went Werkt).

Volgende project

Vorige project

Meer projecten

Leiden.NU

Project

Leiden.NU

De website www.Leiden.NU is een platform over de achtergronden van ontwikkelingen in Leiden. Leiden is volop in beweging. De stad heeft een sterk innoverende kennissector, een rijk gevarieerd cultureel leven en een relatief hoog opgeleide bevolking. Voor iedereen die hier woont of werkt, biedt Leiden.NU een permanente ontdekkingstocht naar trends en toekomstplannen, naar verandering en vernieuwing. Complexe onderwerpen schuwt Leiden.NU niet; wel wil het hierover op een toegankelijke en positief kritische wijze berichten.

Bekijk project

PLUSSERDEPLUSKLUS

Project

PLUSSERDEPLUSKLUS

Voor supermarktketen PLUS realiseerde Studio TokTok het 84 pagina's tellende PLUSSERDEPLUS plezierboek, een PLUSSERDEPLUSKLUS dus. Het is een plezierboek voor kinderen van 4 tot 12 jaar vol met puzzels, prachtige verhalen, spannende strips, knutsels, en natuurlijk met moppen en ander lollig spul. Vaders, moeders en grootouders spoedden zich naar PLUS om nog een gratis exemplaar te bemachtigen voor hun kroost, want de voorraad bij PLUS slonk razend snel.

Bekijk project

Nieuw: Magazine on the Screen

Project

Nieuw: Magazine on the Screen

Corona noopt een aantal organisaties opnieuw na te denken over hun conferentie. Wij helpen ze met een nieuw product van Magazine on the Spot: Magazine on the Screen.

Bekijk project