Ymere werkt

Al sinds begin 2010 maken we in Unit-2 Ymere werkt, het magazine dat vier keer per jaar verschijnt en bestemd is voor 3300 stakeholders van woningcorporatie Ymere. In 2012 won Ymere werkt nog de Grand Prix Customer Media 2012 in de categorie business-to-business.

pionieren

Van redactievergadering tot gedrukt magazine: vrijwel in elke fase van het productieproces zijn professionals van Unit-2 bij de periodieke totstandkoming van dit magazine betrokken. Zo schrijven we alle teksten, en doen we de eindredactie, de tekstredactie en de beeldredactie. Behalve Ymere werkt maken we ook Ymere ontmoet, het magazine dat vier keer per jaar naar 80.000 huurders van deze corporatie gaat

Lovend juryrapport

Afgelopen jaar werd Ymere werkt beloond met een Grand Prix. Het magazine liet twee andere genomineerden achter zich: DL Magazine van Delta Lloyd en Labelmag van Label. Volgens de jury is het magazine ‘krachtig in al zijn eenvoud’. “Je voelt dat het blad doet waar het voor gemaakt is. Het is een magazine dat de organisatie een warm gezicht geeft. Het maakt Ymere daardoor heel sympathiek. Daar kun je als bedrijf trots op zijn”, aldus het lovende juryrapport. De coördinatie van Ymere werkt is in handen van Eric Went.

 

Volgende project

Vorige project

Meer projecten

Congresverslaggeving 2016

Project

Congresverslaggeving 2016

Logius, de gemeente Leiden, Vereniging Spoedhulp Jeugd, Kunstbalie, de ANWB, Nuffic, de Universiteit Leiden: allemaal kiezen ze voor razendsnelle digitale verslaglegging van hun congres of symposium, in tekst, beeld en film. Waarom? “Het is snel, eigentijds en nog inhoudelijk ook.”

Bekijk project

Magazine on the Spot

Project

Magazine on the Spot

Voor het Festival Forensische Zorg ontwikkelde Unit-2 ‘Magazine on the Spot’. De ingrediënten: drie redacteuren, een fotograaf, een vormgever, een redactietafel en een bijzonder congres. Het resultaat? Een digitaal magazine van 24 pagina’s dat het festival in woord en beeld versloeg. En het mooiste van alles: al de volgende ochtend lag het in het digitale postvak van alle deelnemers. Voor minister Jet Bussemaker’s Krachttoer 2014/2015 zal Unit-2 de komende twee jaar ook zes keer een ‘Magazine on the Spot’ maken.

Bekijk project

Unit-2: casus in WRR-rapport

Project

Unit-2: casus in WRR-rapport

‘Voor de zekerheid’: zo heet de meest recente verkenning van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR). Het rapport gaat over de toekomst van werk. Met daarin ruim aandacht voor Unit-2 als arbeidsorganisatie van de toekomst.

Bekijk project

Magazine on the Spot faciliteert het toeval

Project

Magazine on the Spot faciliteert het toeval

Zo’n vijftig keer per jaar rukken mediateams van Magazine on the Spot uit naar congressen en events in heel Nederland. Doel: verrassende verbindingen, slimme ideeën en nieuwe inzichten genereren. Dat gebeurt met deelnemers in werkvormen op het snijvlak van theater en communicatie. De resultaten worden (razendsnel) vastgelegd, in fancy (digitale) magazines.

Bekijk project