Slimmer Chillen = Corona Killen!

Chillen met (of zonder) je vrienden: hoe doe je dat in coronatijd? De campagne SLIMMER CHILLEN = CORONA KILLEN! daagde jongeren en studenten van april 2020 t/m september 2020 uit om daar creatieve oplossingen voor te bedenken. De campagne is ontwikkeld in opdracht van Veiligheidsregio Hollands Midden, maar werd al snel overgenomen in nog tien andere veiligheidsregio’s.

6. Slimmer chillen 2 Schermafbeelding 2021-01-26 om 18.03.16

De campagne activeerde jongeren op allerlei manieren (o.a. via dagelijkse stellingen, een rap-challenge, een posterwedstrijd) om hun eigen creatieve veilige 1.5 meter-oplossingen op korte filmpjes of anderszins vast te leggen en op sociale media (TikTok, Instagram, Facebook en Twitter) te delen via #slimmerchillen, of om hun bijdragen op film, foto of in tekst te sturen naar info@slimmerchillen.nl. Alle verzamelde bijdragen zijn nog altijd te vinden op het platform www.slimmerchillen.nl

De campgane kreeg landelijke media-aandacht na een videoboodschap van minister Ferd Grapperhaus. Ook is de slogan opgenomen in het ‘Alternatieve eindexamen’ van NOS Stories en kwam hij als vraag ‘Collectieve geheugen’ voor in de tv-quiz ‘De slimste mens’

Campagneleider Eric Went: “We hebben gekozen voor een mediamix van diverse online kanalen: kanalen met een focus op jongeren (TikTok en Instagram) en kanalen om het netwerk rondom jongeren te activeren (Facebook en Twitter). Al deze kanalen zijn ingezet met het oog op ‘shareability’ van content. Deze sterke inzet op de deelbaarheid van de campagnecontent is een doorslaggevende factor geweest voor het succes van de campagne. Jelle en Dave van de Astrolads zorgden voor de nodige posts en video-content.”6. Slimmer chillen 1 Schermafbeelding 2021-01-26 om 18.01.51

Ook had de campagne een website, als een soort centraal punt. Hier zijn updates geplaatst, ziet men de laatste social mediaposts, worden download-ables gepubliceerd en kunnen mediapartners campagnecontent downloaden. Gedurende de campagne wekelijks een update, zowel in vormgeving als qua content, omdat nieuwe, actuele ontwikkelingen rondom corona en jongeren daarom vroegen.

Meer projecten

Leidse Stijl laat dingen gebeuren

Project

Leidse Stijl laat dingen gebeuren

Onder hoofdredactie van Eric Went en Esther Barfoot is in 2013 de tweede editie van Leidse Stijl verschenen. Deze jaarkrant beslaat 64 pagina’s op tabloidformaat en schetst ontwikkelingen in de Leidse kennis- en cultuursector, de kunstwereld en benoemt kansen voor de locale economie. Interessant is dat deze Leidse Stijl een actieve makelaarsrol vervult, en zo innovatie en creativiteit in de stad een boost geeft.

Bekijk project

Kunst versterkt

Project

Kunst versterkt

De kunst- en cultuursector staat de laatste tijd behoorlijk onder druk. Het valt niet altijd mee om de waarde van kunst en cultuur te verwoorden. De publicatie Kunst Versterkt portretteert acht mensen uit andere sectoren die nadrukkelijk de verbinding zochten met kunst. De publicatie is gemaakt door Unit-2 in opdracht van het LKCA en FCP.

Bekijk project

Nieuw: Magazine on the Screen

Project

Nieuw: Magazine on the Screen

Corona noopt een aantal organisaties opnieuw na te denken over hun conferentie. Wij helpen ze met een nieuw product van Magazine on the Spot: Magazine on the Screen.

Bekijk project