Professionalisering magazines RvIG
De Rijksdienst voor Identiteitsgegevens (RvIG) brengt twee digtale magazines uit: IDee Magazine – RvIG breed - en LAA Magazine, dat zich toespitst op de Landelijke Aanpak Adreskwaliteit. UNIT-2 helpt de RvIG om de magazines (al dan niet samengevoegd) te professionaliseren
Professionalisering
De Rijksdienst voor Identiteitsgegevens (RvIG) brengt twee digtale magazines uit: IDee Magazine – RvIG breed – en LAA Magazine, dat zich toespitst op de Landelijke Aanpak Adreskwaliteit. UNIT-2 helpt de RvIG om de magazines (al dan niet samengevoegd) te professionaliseren.
Bereiken we de juiste doelgroepen, snijden we de juiste onderwerpen aan en hoe tevreden zijn onze lezers eigenlijk? En moeten we de twee magazines wellicht samenvoegen? Allemaal vragen waar RvIG voor bij UNIT-2 aanklopte.
Onderzoek
Karlijn Broekhuizen en Eric Went zetten daarvoor een kwalitatief en kwantitatief lezersonderzoek op poten, analyseerden de bezoekerscijfers, spraken met DT-leden en met de huidige redacties en adviseerden RvIG over hoe nu verder. Dat advies ligt nu ter beoordeling bij RvIG.
“Ook komend jaar gaan we daar nog mee verder”, aldus Karlijn. “Idee is dat we met alle input die er nu ligt een keuze maken voor een of twee magazines en het redactieproces waar mogelijk gaan professionaliseren en stroomlijnen. Ook gaan we de professionaliseringsbehoeften van de redactieleden in kaart brengen en hen adviseren over hoe we daar invulling aan kunnen geven.”
Dit traject zal vermoedelijk nog een groot deel van 2021 doorlopen.