PLUSSERDEPLUSKLUS

Voor supermarktketen PLUS realiseerde Studio TokTok het 84 pagina's tellende PLUSSERDEPLUS plezierboek, een PLUSSERDEPLUSKLUS dus. Het is een plezierboek voor kinderen van 4 tot 12 jaar vol met puzzels, prachtige verhalen, spannende strips, knutsels, en natuurlijk met moppen en ander lollig spul. Vaders, moeders en grootouders spoedden zich naar PLUS om nog een gratis exemplaar te bemachtigen voor hun kroost, want de voorraad bij PLUS slonk razend snel.

Een uitdagende opdracht: bedenk een concept voor een vakantieboek voor kinderen van 4 tot 12 jaar. Waarom uitdagend? Omdat een kind van 4 jaar een heel andere content waardeert dan eentje van 12 jaar. Daarom vind je in dit boek opdrachten en puzzels die op een subtiele manier een brede doelgroep aanspreken.

PLUSBOEK

Hoe we dit hebben gerealiseerd? Door te werken met verschillende lagen op één pagina, door verhalen te schrijven die leesbaar zijn voor een 10-jarige, maar ook leuk zijn om voorgelezen te worden, door zoekplaten à la Wally, maar ook met knutsels waar zelfs de minder handige ouder bewondering mee oogst. En dat alles natuurlijk met een stevige scheut humor.

Marieke van Zutphen en Annemiek Dilven van Studio TokTok ontwikkelden het concept en realiseerden het project met medewerking van een schare aan freelancers, waaronder Unit 2-er Karlijn Broekhuizen (redactie). Verder fungeerden veel UNIT 2-ers als vraagbaak, spiegel, kennisinstituut, moppenleverancier en inspirerende koffieleut.

Volgende project

Vorige project

Meer projecten

Redactiehulp voor VRHM

Project

Redactiehulp voor VRHM

Zes keer per jaar een personeelsmagazine, zes keer een interne digitale nieuwsbrief en vier keer een externe nieuwsbrief: dat maakt een redactieteam van UNIT-2 komend jaar in opdracht van Brandweer Hollands Midden/ Veiligheidsregio Hollands Midden (VRHM).

Bekijk project

Leidse Stijl laat dingen gebeuren

Project

Leidse Stijl laat dingen gebeuren

Onder hoofdredactie van Eric Went en Esther Barfoot is in 2013 de tweede editie van Leidse Stijl verschenen. Deze jaarkrant beslaat 64 pagina’s op tabloidformaat en schetst ontwikkelingen in de Leidse kennis- en cultuursector, de kunstwereld en benoemt kansen voor de locale economie. Interessant is dat deze Leidse Stijl een actieve makelaarsrol vervult, en zo innovatie en creativiteit in de stad een boost geeft.

Bekijk project

Nieuw: Magazine on the Screen

Project

Nieuw: Magazine on the Screen

Corona noopt een aantal organisaties opnieuw na te denken over hun conferentie. Wij helpen ze met een nieuw product van Magazine on the Spot: Magazine on the Screen.

Bekijk project