‘On the road’

In opdracht van Stedelijk Beheer van de gemeente Leiden ontwikkelt UNIT-2 een publieksmagazine. In dat magazine vertellen de Stedelijk Beheerders over ontwikkelingen binnen hun vakgebied, maar gaan we ook in op maatschappelijke trends als duurzaamheid en burgerparticipatie: wat betekent dat voor de manier waarop de beheerders hun werk doen? Het magazine wordt gelardeerd met pakkende foto’s en informatieve infographics. Werktitel: ‘On the Road’. Verschijningsdatum: medio juni.

CharlesBleekveld

Charles Bleekveld is Stedelijk Beheerder van het domein Technische installaties

Wat levert het op om alle afvalinzameling ondergronds te doen? Welke innovatieve oplossingen zijn er om de levensduur van een weg te verlengen? Stuk voor stuk onderwerpen die raken aan het werk van de Stedelijk Beheerder. In het magazine dat medio juni verschijnt geven de Stedelijk Beheerders van Leiden hun visitekaartje af. Aan de nieuwe gemeenteraad, maar ook aan de Leidse burger, die – nu de overheid zich steeds verder terugtrekt – een steeds grotere rol in het beheer van de openbare ruimte gaat spelen.

In het magazine komen de Stedelijk Beheerders allemaal aan het woord, om te praten over hun vak, de toekomst en kansen die zij zien voor de stad. Daarnaast laat het magazine zien hoe Stedelijk Beheer te werk gaat: wat er zoal beheerd moet worden en welke afwegingen daarbij worden gemaakt.

Het magazine is de ‘publieksvertaling’ van het zogenaamde Meerjarenperspectief Integraal Beheer Openbare Ruimte (MIBOR), een jaarlijkse rapportage van Stedelijk Beheer aan de Gemeenteraad over de voortgang van de lopende beheerplannen, de ontwikkeling van het areaal en inhoudelijke zaken op het vakgebied.

Karlijn Broekhuizen en Eric Went hebben het concept voor het magazine ontwikkeld, en coördineren  de productie van alle journalistieke teksten, beelden en infographics. De vormgeving is in handen van Studio Groen Licht uit Leiderdorp.

Volgende project

Vorige project

Meer projecten

C1000 Afscheid van een formule

Project

C1000 Afscheid van een formule

Door de opheffing van de C1000-formule zullen de bedrijfsnamen Schuitema en C1000 in de geschiedenisboeken verdwijnen en moeten circa vierhonderd ondernemers onder een andere formule verder. In opdracht van het bestuur van de Vereniging C1000 heeft Unit-2 het dna van C1000 in boekvorm vastgelegd. Het boek telt 500 bladzijden en weegt drie kilo. Aan het project hebben 15 personen van Unit-2 ruim anderhalf jaar lang meegewerkt. Het afscheidsboek werd 22 november gelanceerd.

Bekijk project

Magazine on the Spot

Project

Magazine on the Spot

Voor het Festival Forensische Zorg ontwikkelde Unit-2 ‘Magazine on the Spot’. De ingrediënten: drie redacteuren, een fotograaf, een vormgever, een redactietafel en een bijzonder congres. Het resultaat? Een digitaal magazine van 24 pagina’s dat het festival in woord en beeld versloeg. En het mooiste van alles: al de volgende ochtend lag het in het digitale postvak van alle deelnemers. Voor minister Jet Bussemaker’s Krachttoer 2014/2015 zal Unit-2 de komende twee jaar ook zes keer een ‘Magazine on the Spot’ maken.

Bekijk project

Nieuw: Magazine on the Screen

Project

Nieuw: Magazine on the Screen

Corona noopt een aantal organisaties opnieuw na te denken over hun conferentie. Wij helpen ze met een nieuw product van Magazine on the Spot: Magazine on the Screen.

Bekijk project