‘On the road’

In opdracht van Stedelijk Beheer van de gemeente Leiden ontwikkelt UNIT-2 een publieksmagazine. In dat magazine vertellen de Stedelijk Beheerders over ontwikkelingen binnen hun vakgebied, maar gaan we ook in op maatschappelijke trends als duurzaamheid en burgerparticipatie: wat betekent dat voor de manier waarop de beheerders hun werk doen? Het magazine wordt gelardeerd met pakkende foto’s en informatieve infographics. Werktitel: ‘On the Road’. Verschijningsdatum: medio juni.

CharlesBleekveld

Charles Bleekveld is Stedelijk Beheerder van het domein Technische installaties

Wat levert het op om alle afvalinzameling ondergronds te doen? Welke innovatieve oplossingen zijn er om de levensduur van een weg te verlengen? Stuk voor stuk onderwerpen die raken aan het werk van de Stedelijk Beheerder. In het magazine dat medio juni verschijnt geven de Stedelijk Beheerders van Leiden hun visitekaartje af. Aan de nieuwe gemeenteraad, maar ook aan de Leidse burger, die – nu de overheid zich steeds verder terugtrekt – een steeds grotere rol in het beheer van de openbare ruimte gaat spelen.

In het magazine komen de Stedelijk Beheerders allemaal aan het woord, om te praten over hun vak, de toekomst en kansen die zij zien voor de stad. Daarnaast laat het magazine zien hoe Stedelijk Beheer te werk gaat: wat er zoal beheerd moet worden en welke afwegingen daarbij worden gemaakt.

Het magazine is de ‘publieksvertaling’ van het zogenaamde Meerjarenperspectief Integraal Beheer Openbare Ruimte (MIBOR), een jaarlijkse rapportage van Stedelijk Beheer aan de Gemeenteraad over de voortgang van de lopende beheerplannen, de ontwikkeling van het areaal en inhoudelijke zaken op het vakgebied.

Karlijn Broekhuizen en Eric Went hebben het concept voor het magazine ontwikkeld, en coördineren  de productie van alle journalistieke teksten, beelden en infographics. De vormgeving is in handen van Studio Groen Licht uit Leiderdorp.

Volgende project

Vorige project

Meer projecten

Kunst versterkt

Project

Kunst versterkt

De kunst- en cultuursector staat de laatste tijd behoorlijk onder druk. Het valt niet altijd mee om de waarde van kunst en cultuur te verwoorden. De publicatie Kunst Versterkt portretteert acht mensen uit andere sectoren die nadrukkelijk de verbinding zochten met kunst. De publicatie is gemaakt door Unit-2 in opdracht van het LKCA en FCP.

Bekijk project

Alfa’s van Leiden

Project

Alfa’s van Leiden

In het boek ‘Alfa’s van Leiden’ worden tien ondernemers geportretteerd die in Leiden hebben gestudeerd, daar nog steeds woonachtig zijn en daar hun ondernemersactiviteiten zijn begonnen. Zij zijn als het ware het levende bewijs voor de stelling dat de Leidse communicatiesector uitermate belangrijk is voor de Leidse economie. Het boek is gemaakt door Unit-2 in opdracht van de Stichting Leiden Communicatiestad.

Bekijk project

Unit-2: casus in WRR-rapport

Project

Unit-2: casus in WRR-rapport

‘Voor de zekerheid’: zo heet de meest recente verkenning van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR). Het rapport gaat over de toekomst van werk. Met daarin ruim aandacht voor Unit-2 als arbeidsorganisatie van de toekomst.

Bekijk project

Magazine on the Spot faciliteert het toeval

Project

Magazine on the Spot faciliteert het toeval

Zo’n vijftig keer per jaar rukken mediateams van Magazine on the Spot uit naar congressen en events in heel Nederland. Doel: verrassende verbindingen, slimme ideeën en nieuwe inzichten genereren. Dat gebeurt met deelnemers in werkvormen op het snijvlak van theater en communicatie. De resultaten worden (razendsnel) vastgelegd, in fancy (digitale) magazines.

Bekijk project