Nieuw: City Plug-In

The City Plug-in transformeert onopvallende panden en leegstaande winkels tot heuse eye-catchers. Met educatieve waarde ook nog. Neem het leegstaande pand van Wolfslag aan de Leidse Diefsteeg. Dat vertelt sinds kort het verhaal van een heuse gravin.

Een stad vol eye-catchers
Kenmerk van The City Plug-in is dat het een visueel verhaal vertelt door middel van collages op ramen van leegstaande panden, bouwschuttingen of interieur, over van alles wat een stad te bieden heeft. Uiteenlopende aspecten, zoals commercie, historie, educatie, bewegwijzering, kunst, cultuur, en humor worden door middel van pakkende visueel aantrekkelijke collages op spectaculaire wijze aan elkaar verbonden. Ook bestaan er opties om gebruik te maken van digitale gadgets en beacons.

Beeld City-Plug-In Diefsteeg

Veel aandacht
Barbara van Druten uit Unit-2 heeft samen met Niki Koutouras dit concept bedacht. “Het bijzondere is dat de collages van The City Plug-In bijdragen aan een esthetische woonomgeving, de geschiedenis van een stad verlevendigen en daarmee ook nog educatieve waarde hebben”, stelt zij. Hoe dat er ‘in het echt’ uitziet is te zien in Leiden, in een zijstraat van de bekende Breestraat. Van Druten: “Het Diefsteegproject is een trial, waarin een klein deel van het beoogde concept is neergezet. Het leegstaande pand van Wolfslag is tijdelijk bestickerd. Met collages en etalageopstellingen wordt het verhaal van een gravin verteld. Een gedeelte van het verhaal, want hoe het precies afloopt is op Facebook te lezen (facebook.com/thecityplugin).”

Fictie en realiteit worden in de City Plug-In bewust gemixt, en ook de commercie krijgt een plekje in het geheel. Van Druten: “In de collage zijn namelijk producten afgebeeld met een naamkaartje eraan van de zaken waar die producten te krijgen zijn. Ook voor sponsors is er ruimte. Zij zijn afgebeeld in luchtbellen. Verder zitten er diverse QR codes in de trial verwerkt, om mensen te triggeren verder te kijken.”

Veel aandacht
De stopkracht van een collage van The City Plug-In is enorm. Van Druten: “In de huidige wereld waar typografie en fotografie domineren, is het effect van deze innovatieve advertentie (ondanks de secundaire functie) opvallend groot, hebben wij gemerkt. De onderscheidende manier waarop de uitingen worden gepresenteerd, in combinatie met het innovatieve visuele aspect, trekken heel veel aandacht.” Volgens haar heeft de plug-in de potentie om meer bezoekersaantallen naar de stad te trekken, en dus voor meer omzet te zorgen. “In die zin legt het een sterke verbinding tussen de consument, de binnenstad en haar ondernemers.”

The City Plug-in is een samenwerking tussen ARTvertisements.com en styliciousstyle.nl

SAMSUNG CSC

 

Volgende project

Vorige project

Meer projecten

Alfa’s van Leiden

Project

Alfa’s van Leiden

In het boek ‘Alfa’s van Leiden’ worden tien ondernemers geportretteerd die in Leiden hebben gestudeerd, daar nog steeds woonachtig zijn en daar hun ondernemersactiviteiten zijn begonnen. Zij zijn als het ware het levende bewijs voor de stelling dat de Leidse communicatiesector uitermate belangrijk is voor de Leidse economie. Het boek is gemaakt door Unit-2 in opdracht van de Stichting Leiden Communicatiestad.

Bekijk project

PLUSSERDEPLUSKLUS

Project

PLUSSERDEPLUSKLUS

Voor supermarktketen PLUS realiseerde Studio TokTok het 84 pagina's tellende PLUSSERDEPLUS plezierboek, een PLUSSERDEPLUSKLUS dus. Het is een plezierboek voor kinderen van 4 tot 12 jaar vol met puzzels, prachtige verhalen, spannende strips, knutsels, en natuurlijk met moppen en ander lollig spul. Vaders, moeders en grootouders spoedden zich naar PLUS om nog een gratis exemplaar te bemachtigen voor hun kroost, want de voorraad bij PLUS slonk razend snel.

Bekijk project

Unit-2: casus in WRR-rapport

Project

Unit-2: casus in WRR-rapport

‘Voor de zekerheid’: zo heet de meest recente verkenning van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR). Het rapport gaat over de toekomst van werk. Met daarin ruim aandacht voor Unit-2 als arbeidsorganisatie van de toekomst.

Bekijk project

Magazine on the Spot faciliteert het toeval

Project

Magazine on the Spot faciliteert het toeval

Zo’n vijftig keer per jaar rukken mediateams van Magazine on the Spot uit naar congressen en events in heel Nederland. Doel: verrassende verbindingen, slimme ideeën en nieuwe inzichten genereren. Dat gebeurt met deelnemers in werkvormen op het snijvlak van theater en communicatie. De resultaten worden (razendsnel) vastgelegd, in fancy (digitale) magazines.

Bekijk project