Leidse Stijl laat dingen gebeuren

Onder hoofdredactie van Eric Went en Esther Barfoot is in 2013 de tweede editie van Leidse Stijl verschenen. Deze jaarkrant beslaat 64 pagina’s op tabloidformaat en schetst ontwikkelingen in de Leidse kennis- en cultuursector, de kunstwereld en benoemt kansen voor de locale economie. Interessant is dat deze Leidse Stijl een actieve makelaarsrol vervult, en zo innovatie en creativiteit in de stad een boost geeft.

Door het aan elkaar knopen van stedelijke netwerken, Leidse sleutelfiguren en verschillende sectoren en disciplines, maar ook door onverwachtse ontmoetingen te arrangeren. Leidse Stijl laat dingen gebeuren, en geeft kansrijke ontwikkelingen die Leiden verder kunnen helpen zo een flinke duw in de rug.

leidsestijl

De bijdragen zijn geschreven door studenten Nieuwe Media en Journalistiek van de Universiteit Leiden en een redactie van Leids journalistiek talent. Aan de Jaarkrant hebben maar liefst 88 journalisten en 17 fotografen en illustratoren gewerkt. De eindredactie was in handen van Marina van den Berg.

Meer weten? Kijk dan op leidsestijl.nl. Daar is ook de pdf van de krant te vinden.

Volgende project

Vorige project

Meer projecten

ANWB kinderroutekaarten

Project

ANWB kinderroutekaarten

Speciaal voor ANWB ontwikkelde Studio TokTok samen met Unit-2 de Explorer Kinderroutekaarten. Met de kaarten hoeven kinderen zich niet meer te vervelen op de achterbank tijdens de saaie, heel saaie, waanzinnig saaie autoritten richting de vakantiebestemming. De kaarten zijn bedoeld voor kinderen van zeven tot veertien jaar. Er zijn drie varianten: Nederland, Frankrijk en de Alpen.

Bekijk project

Magazine on the Spot

Project

Magazine on the Spot

Voor het Festival Forensische Zorg ontwikkelde Unit-2 ‘Magazine on the Spot’. De ingrediënten: drie redacteuren, een fotograaf, een vormgever, een redactietafel en een bijzonder congres. Het resultaat? Een digitaal magazine van 24 pagina’s dat het festival in woord en beeld versloeg. En het mooiste van alles: al de volgende ochtend lag het in het digitale postvak van alle deelnemers. Voor minister Jet Bussemaker’s Krachttoer 2014/2015 zal Unit-2 de komende twee jaar ook zes keer een ‘Magazine on the Spot’ maken.

Bekijk project

Unit-2: casus in WRR-rapport

Project

Unit-2: casus in WRR-rapport

‘Voor de zekerheid’: zo heet de meest recente verkenning van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR). Het rapport gaat over de toekomst van werk. Met daarin ruim aandacht voor Unit-2 als arbeidsorganisatie van de toekomst.

Bekijk project

Magazine on the Spot faciliteert het toeval

Project

Magazine on the Spot faciliteert het toeval

Zo’n vijftig keer per jaar rukken mediateams van Magazine on the Spot uit naar congressen en events in heel Nederland. Doel: verrassende verbindingen, slimme ideeën en nieuwe inzichten genereren. Dat gebeurt met deelnemers in werkvormen op het snijvlak van theater en communicatie. De resultaten worden (razendsnel) vastgelegd, in fancy (digitale) magazines.

Bekijk project