Kunst versterkt

De kunst- en cultuursector staat de laatste tijd behoorlijk onder druk. Het valt niet altijd mee om de waarde van kunst en cultuur te verwoorden. De publicatie Kunst Versterkt portretteert acht mensen uit andere sectoren die nadrukkelijk de verbinding zochten met kunst. De publicatie is gemaakt door Unit-2 in opdracht van het LKCA en FCP.

Het boekje is uitgereikt op de conferentie ‘Kunst Versterkt’ aan minister van OCW Jet Bussemaker. Als zij weer eens voor de vraag komt te staan waarom het belangrijk is om in kunst en cultuur te investeren, haalt zij de publicatie uit haar tas en legt het trots voor zich op tafel. Beter had zij het belang van kunst en cultuur niet kunnen verwoorden. Met dank aan Unit-2.

kunst-verstrekt

cornel-vader

Volgende project

Vorige project

Meer projecten

Ymere werkt

Project

Ymere werkt

Al sinds begin 2010 maken we in Unit-2 Ymere werkt, het magazine dat vier keer per jaar verschijnt en bestemd is voor 3300 stakeholders van woningcorporatie Ymere. In 2012 won Ymere werkt nog de Grand Prix Customer Media 2012 in de categorie business-to-business.

Bekijk project

PLUSSERDEPLUSKLUS

Project

PLUSSERDEPLUSKLUS

Voor supermarktketen PLUS realiseerde Studio TokTok het 84 pagina's tellende PLUSSERDEPLUS plezierboek, een PLUSSERDEPLUSKLUS dus. Het is een plezierboek voor kinderen van 4 tot 12 jaar vol met puzzels, prachtige verhalen, spannende strips, knutsels, en natuurlijk met moppen en ander lollig spul. Vaders, moeders en grootouders spoedden zich naar PLUS om nog een gratis exemplaar te bemachtigen voor hun kroost, want de voorraad bij PLUS slonk razend snel.

Bekijk project

Unit-2: casus in WRR-rapport

Project

Unit-2: casus in WRR-rapport

‘Voor de zekerheid’: zo heet de meest recente verkenning van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR). Het rapport gaat over de toekomst van werk. Met daarin ruim aandacht voor Unit-2 als arbeidsorganisatie van de toekomst.

Bekijk project

Magazine on the Spot faciliteert het toeval

Project

Magazine on the Spot faciliteert het toeval

Zo’n vijftig keer per jaar rukken mediateams van Magazine on the Spot uit naar congressen en events in heel Nederland. Doel: verrassende verbindingen, slimme ideeën en nieuwe inzichten genereren. Dat gebeurt met deelnemers in werkvormen op het snijvlak van theater en communicatie. De resultaten worden (razendsnel) vastgelegd, in fancy (digitale) magazines.

Bekijk project