C1000 Afscheid van een formule

Door de opheffing van de C1000-formule zullen de bedrijfsnamen Schuitema en C1000 in de geschiedenisboeken verdwijnen en moeten circa vierhonderd ondernemers onder een andere formule verder. In opdracht van het bestuur van de Vereniging C1000 heeft Unit-2 het dna van C1000 in boekvorm vastgelegd. Het boek telt 500 bladzijden en weegt drie kilo. Aan het project hebben 15 personen van Unit-2 ruim anderhalf jaar lang meegewerkt. Het afscheidsboek werd 22 november gelanceerd.

C1000 afscheid

C1000 afscheid

Ruim 250 ondernemers vertellen in dit bijzondere afscheidsboek met passie over hun C1000-winkel. Daarnaast komen alle historische hoogte- en dieptepunten van de supermarktketen langs. Van de eerste Schuitema-winkel aan het Damsterdiep in Groningen tot de rode C1000-formule. Van de geheime aandelentransactie met Ahold tot de streken van de Bende van Zeven. En van ‘Geen fratsen’ tot de Euroweken. C1000 Afscheid van een formule is daarmee een ultiem verslag van een even unieke als bewogen episode uit de Nederlandse retailgeschiedenis.

Het concept voor dit boek is gemaakt door Nanda Alderliefste (Noinoloi), Margreet Steiner en Eric Went (Went Werkt).

Volgende project

Vorige project

Meer projecten

Face Factory

Project

Face Factory

In de Face Factory van Unit-2 word je op bijzondere wijze binnenstebuiten gekeerd. Productiemedewerkers van deze ‘fabriek’ ontfutselen jou spelenderwijs allerlei persoonskenmerken en assembleren deze informatie tot een crossmediaal visitekaartje. Unit-2 heeft al een Face Factory georganiseerd voor Festival de Verleiding (2x), Stadslab Leiden, Portaal en op het High Growth Forum in opdracht van Syntens en de Kamer van Koophandel.

Bekijk project

Nieuw: City Plug-In

Project

Nieuw: City Plug-In

The City Plug-in transformeert onopvallende panden en leegstaande winkels tot heuse eye-catchers. Met educatieve waarde ook nog. Neem het leegstaande pand van Wolfslag aan de Leidse Diefsteeg. Dat vertelt sinds kort het verhaal van een heuse gravin.

Bekijk project

Unit-2: casus in WRR-rapport

Project

Unit-2: casus in WRR-rapport

‘Voor de zekerheid’: zo heet de meest recente verkenning van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR). Het rapport gaat over de toekomst van werk. Met daarin ruim aandacht voor Unit-2 als arbeidsorganisatie van de toekomst.

Bekijk project

Magazine on the Spot faciliteert het toeval

Project

Magazine on the Spot faciliteert het toeval

Zo’n vijftig keer per jaar rukken mediateams van Magazine on the Spot uit naar congressen en events in heel Nederland. Doel: verrassende verbindingen, slimme ideeën en nieuwe inzichten genereren. Dat gebeurt met deelnemers in werkvormen op het snijvlak van theater en communicatie. De resultaten worden (razendsnel) vastgelegd, in fancy (digitale) magazines.

Bekijk project