C1000 Afscheid van een formule

Door de opheffing van de C1000-formule zullen de bedrijfsnamen Schuitema en C1000 in de geschiedenisboeken verdwijnen en moeten circa vierhonderd ondernemers onder een andere formule verder. In opdracht van het bestuur van de Vereniging C1000 heeft Unit-2 het dna van C1000 in boekvorm vastgelegd. Het boek telt 500 bladzijden en weegt drie kilo. Aan het project hebben 15 personen van Unit-2 ruim anderhalf jaar lang meegewerkt. Het afscheidsboek werd 22 november gelanceerd.

C1000 afscheid

C1000 afscheid

Ruim 250 ondernemers vertellen in dit bijzondere afscheidsboek met passie over hun C1000-winkel. Daarnaast komen alle historische hoogte- en dieptepunten van de supermarktketen langs. Van de eerste Schuitema-winkel aan het Damsterdiep in Groningen tot de rode C1000-formule. Van de geheime aandelentransactie met Ahold tot de streken van de Bende van Zeven. En van ‘Geen fratsen’ tot de Euroweken. C1000 Afscheid van een formule is daarmee een ultiem verslag van een even unieke als bewogen episode uit de Nederlandse retailgeschiedenis.

Het concept voor dit boek is gemaakt door Nanda Alderliefste (Noinoloi), Margreet Steiner en Eric Went (Went Werkt).

Volgende project

Vorige project

Meer projecten

PLUSSERDEPLUSKLUS

Project

PLUSSERDEPLUSKLUS

Voor supermarktketen PLUS realiseerde Studio TokTok het 84 pagina's tellende PLUSSERDEPLUS plezierboek, een PLUSSERDEPLUSKLUS dus. Het is een plezierboek voor kinderen van 4 tot 12 jaar vol met puzzels, prachtige verhalen, spannende strips, knutsels, en natuurlijk met moppen en ander lollig spul. Vaders, moeders en grootouders spoedden zich naar PLUS om nog een gratis exemplaar te bemachtigen voor hun kroost, want de voorraad bij PLUS slonk razend snel.

Bekijk project

Ymere werkt

Project

Ymere werkt

Al sinds begin 2010 maken we in Unit-2 Ymere werkt, het magazine dat vier keer per jaar verschijnt en bestemd is voor 3300 stakeholders van woningcorporatie Ymere. In 2012 won Ymere werkt nog de Grand Prix Customer Media 2012 in de categorie business-to-business.

Bekijk project

Unit-2: casus in WRR-rapport

Project

Unit-2: casus in WRR-rapport

‘Voor de zekerheid’: zo heet de meest recente verkenning van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR). Het rapport gaat over de toekomst van werk. Met daarin ruim aandacht voor Unit-2 als arbeidsorganisatie van de toekomst.

Bekijk project

Magazine on the Spot faciliteert het toeval

Project

Magazine on the Spot faciliteert het toeval

Zo’n vijftig keer per jaar rukken mediateams van Magazine on the Spot uit naar congressen en events in heel Nederland. Doel: verrassende verbindingen, slimme ideeën en nieuwe inzichten genereren. Dat gebeurt met deelnemers in werkvormen op het snijvlak van theater en communicatie. De resultaten worden (razendsnel) vastgelegd, in fancy (digitale) magazines.

Bekijk project