C1000 Afscheid van een formule

Door de opheffing van de C1000-formule zullen de bedrijfsnamen Schuitema en C1000 in de geschiedenisboeken verdwijnen en moeten circa vierhonderd ondernemers onder een andere formule verder. In opdracht van het bestuur van de Vereniging C1000 heeft Unit-2 het dna van C1000 in boekvorm vastgelegd. Het boek telt 500 bladzijden en weegt drie kilo. Aan het project hebben 15 personen van Unit-2 ruim anderhalf jaar lang meegewerkt. Het afscheidsboek werd 22 november gelanceerd.

C1000 afscheid

C1000 afscheid

Ruim 250 ondernemers vertellen in dit bijzondere afscheidsboek met passie over hun C1000-winkel. Daarnaast komen alle historische hoogte- en dieptepunten van de supermarktketen langs. Van de eerste Schuitema-winkel aan het Damsterdiep in Groningen tot de rode C1000-formule. Van de geheime aandelentransactie met Ahold tot de streken van de Bende van Zeven. En van ‘Geen fratsen’ tot de Euroweken. C1000 Afscheid van een formule is daarmee een ultiem verslag van een even unieke als bewogen episode uit de Nederlandse retailgeschiedenis.

Het concept voor dit boek is gemaakt door Nanda Alderliefste (Noinoloi), Margreet Steiner en Eric Went (Went Werkt).

Volgende project

Vorige project

Meer projecten

Unit-2: casus in WRR-rapport

Project

Unit-2: casus in WRR-rapport

‘Voor de zekerheid’: zo heet de meest recente verkenning van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR). Het rapport gaat over de toekomst van werk. Met daarin ruim aandacht voor Unit-2 als arbeidsorganisatie van de toekomst.

Bekijk project

‘On the road’

Project

‘On the road’

In opdracht van Stedelijk Beheer van de gemeente Leiden ontwikkelt UNIT-2 een publieksmagazine. In dat magazine vertellen de Stedelijk Beheerders over ontwikkelingen binnen hun vakgebied, maar gaan we ook in op maatschappelijke trends als duurzaamheid en burgerparticipatie: wat betekent dat voor de manier waarop de beheerders hun werk doen? Het magazine wordt gelardeerd met pakkende foto’s en informatieve infographics. Werktitel: ‘On the Road’. Verschijningsdatum: medio juni.

Bekijk project

Nieuw: Magazine on the Screen

Project

Nieuw: Magazine on the Screen

Corona noopt een aantal organisaties opnieuw na te denken over hun conferentie. Wij helpen ze met een nieuw product van Magazine on the Spot: Magazine on the Screen.

Bekijk project