Alfa’s van Leiden

In het boek ‘Alfa’s van Leiden’ worden tien ondernemers geportretteerd die in Leiden hebben gestudeerd, daar nog steeds woonachtig zijn en daar hun ondernemersactiviteiten zijn begonnen. Zij zijn als het ware het levende bewijs voor de stelling dat de Leidse communicatiesector uitermate belangrijk is voor de Leidse economie. Het boek is gemaakt door Unit-2 in opdracht van de Stichting Leiden Communicatiestad.

 desiree

 

In het boek is tevens een hoofdstuk opgenomen met als titel Humanities en de creatieve economie: kansen voor Leiden, met daarin aanbevelingen en suggesties om de vruchtbare wisselwerking tussen de stad Leiden en de omvangrijke creatieve economie de komende jaren te versterken.

Het concept voor ‘Alfa’s van Leiden’ is ontwikkeld door Nanda Alderliefste (Noinoloi) en Eric Went (Went Werkt), in nauwe samenspraak met het bestuur van Stichting Leiden Communicatiestad.

alfa-cover

Meer projecten

Nieuw: City Plug-In

Project

Nieuw: City Plug-In

The City Plug-in transformeert onopvallende panden en leegstaande winkels tot heuse eye-catchers. Met educatieve waarde ook nog. Neem het leegstaande pand van Wolfslag aan de Leidse Diefsteeg. Dat vertelt sinds kort het verhaal van een heuse gravin.

Bekijk project

Leidse Stijl laat dingen gebeuren

Project

Leidse Stijl laat dingen gebeuren

Onder hoofdredactie van Eric Went en Esther Barfoot is in 2013 de tweede editie van Leidse Stijl verschenen. Deze jaarkrant beslaat 64 pagina’s op tabloidformaat en schetst ontwikkelingen in de Leidse kennis- en cultuursector, de kunstwereld en benoemt kansen voor de locale economie. Interessant is dat deze Leidse Stijl een actieve makelaarsrol vervult, en zo innovatie en creativiteit in de stad een boost geeft.

Bekijk project

Unit-2: casus in WRR-rapport

Project

Unit-2: casus in WRR-rapport

‘Voor de zekerheid’: zo heet de meest recente verkenning van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR). Het rapport gaat over de toekomst van werk. Met daarin ruim aandacht voor Unit-2 als arbeidsorganisatie van de toekomst.

Bekijk project

Magazine on the Spot faciliteert het toeval

Project

Magazine on the Spot faciliteert het toeval

Zo’n vijftig keer per jaar rukken mediateams van Magazine on the Spot uit naar congressen en events in heel Nederland. Doel: verrassende verbindingen, slimme ideeën en nieuwe inzichten genereren. Dat gebeurt met deelnemers in werkvormen op het snijvlak van theater en communicatie. De resultaten worden (razendsnel) vastgelegd, in fancy (digitale) magazines.

Bekijk project