Nieuw: Magazine on the Screen
Corona noopt een aantal organisaties opnieuw na te denken over hun conferentie. Wij helpen ze met een nieuw product van Magazine on the Spot: Magazine on the Screen.
Corona noopt een aantal organisaties opnieuw na te denken over hun conferentie. Wij helpen ze met een nieuw product van Magazine on the Spot: Magazine on the Screen.
De opdracht: bedenk een wervingscampagne voor de aanbestedingen voor de nieuw te ontwikkelen sportboulevard in Leiden. Dat werd een succes!
Zes keer per jaar een personeelsmagazine, zes keer een interne digitale nieuwsbrief en vier keer een externe nieuwsbrief: dat maakt een redactieteam van UNIT-2 komend jaar in opdracht van Brandweer Hollands Midden/ Veiligheidsregio Hollands Midden (VRHM).
Op donderdagavond was er het eerste contact via whatsapp, op vrijdag een opzet én een akkoord en op maandagochtend lag de krantenbijlage over de lockdown op het bureau van de communicatieadviseur van de gemeente Leiden.
Een totaal nieuw product, ontwikkeld in UNIT-2: het swipe-zine. Speciaal geschikt voor mobiele telefoon, maar het functioneert ook op de desktop. Met het swipe-zine blader je op een slimme manier snel door content heen. Het resultaat: maximale aandacht met een minimale leestijd. Bij Den Haag Werkt en de Provincie Zuid-Holland zijn ze er erg blij mee.
Chillen met (of zonder) je vrienden: hoe doe je dat in coronatijd? De campagne SLIMMER CHILLEN = CORONA KILLEN! daagde jongeren en studenten van april 2020 t/m september 2020 uit om daar creatieve oplossingen voor te bedenken. De campagne is ontwikkeld in opdracht van Veiligheidsregio Hollands Midden, maar werd al snel overgenomen in nog tien andere veiligheidsregio’s.
De Rijksdienst voor Identiteitsgegevens (RvIG) brengt twee digtale magazines uit: IDee Magazine – RvIG breed – en LAA Magazine, dat zich toespitst op de Landelijke Aanpak Adreskwaliteit. UNIT-2 helpt de RvIG om de magazines (al dan niet samengevoegd) te professionaliseren
Onlangs interviewde Marlies van Boekel haar tante van 95. Dit bracht de voorgeschiedenis van haar ouders aan het licht, die opgegroeid zijn als Nederlanders in Hitler Duitsland. Het inspireerde haar tot een serie schilderijen en documentatieonderzoek en er staat ook een documentaire op de planning.
Alle artsen moeten verplicht bijscholing volgen. Voor de meeste artsen bestaat er goede bijscholing. Maar tot voor kort was dat er nog niet voor de geriatrie, ofwel ouderengeneeskunde. De Aging Academy biedt daar een oplossing voor.
‘Voor de zekerheid’: zo heet de meest recente verkenning van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR). Het rapport gaat over de toekomst van werk. Met daarin ruim aandacht voor Unit-2 als arbeidsorganisatie van de toekomst.
Zo’n vijftig keer per jaar rukken mediateams van Magazine on the Spot uit naar congressen en events in heel Nederland. Doel: verrassende verbindingen, slimme ideeën en nieuwe inzichten genereren. Dat gebeurt met deelnemers in werkvormen op het snijvlak van theater en communicatie. De resultaten worden (razendsnel) vastgelegd, in fancy (digitale) magazines.
Logius, de gemeente Leiden, Vereniging Spoedhulp Jeugd, Kunstbalie, de ANWB, Nuffic, de Universiteit Leiden: allemaal kiezen ze voor razendsnelle digitale verslaglegging van hun congres of symposium, in tekst, beeld en film. Waarom? “Het is snel, eigentijds en nog inhoudelijk ook.”
The City Plug-in transformeert onopvallende panden en leegstaande winkels tot heuse eye-catchers. Met educatieve waarde ook nog. Neem het leegstaande pand van Wolfslag aan de Leidse Diefsteeg. Dat vertelt sinds kort het verhaal van een heuse gravin.
Voor supermarktketen PLUS realiseerde Studio TokTok het 84 pagina’s tellende PLUSSERDEPLUS plezierboek, een PLUSSERDEPLUSKLUS dus. Het is een plezierboek voor kinderen van 4 tot 12 jaar vol met puzzels, prachtige verhalen, spannende strips, knutsels, en natuurlijk met moppen en ander lollig spul. Vaders, moeders en grootouders spoedden zich naar PLUS om nog een gratis exemplaar te bemachtigen voor hun kroost, want de voorraad bij PLUS slonk razend snel.
In opdracht van Stedelijk Beheer van de gemeente Leiden ontwikkelt UNIT-2 een publieksmagazine. In dat magazine vertellen de Stedelijk Beheerders over ontwikkelingen binnen hun vakgebied, maar gaan we ook in op maatschappelijke trends als duurzaamheid en burgerparticipatie: wat betekent dat voor de manier waarop de beheerders hun werk doen? Het magazine wordt gelardeerd met pakkende foto’s en informatieve infographics. Werktitel: ‘On the Road’. Verschijningsdatum: medio juni.
Voor het Festival Forensische Zorg ontwikkelde Unit-2 ‘Magazine on the Spot’. De ingrediënten: drie redacteuren, een fotograaf, een vormgever, een redactietafel en een bijzonder congres. Het resultaat? Een digitaal magazine van 24 pagina’s dat het festival in woord en beeld versloeg. En het mooiste van alles: al de volgende ochtend lag het in het digitale postvak van alle deelnemers. Voor minister Jet Bussemaker’s Krachttoer 2014/2015 zal Unit-2 de komende twee jaar ook zes keer een ‘Magazine on the Spot’ maken.
Speciaal voor ANWB ontwikkelde Studio TokTok samen met Unit-2 de Explorer Kinderroutekaarten. Met de kaarten hoeven kinderen zich niet meer te vervelen op de achterbank tijdens de saaie, heel saaie, waanzinnig saaie autoritten richting de vakantiebestemming. De kaarten zijn bedoeld voor kinderen van zeven tot veertien jaar. Er zijn drie varianten: Nederland, Frankrijk en de Alpen.
In het boek ‘Alfa’s van Leiden’ worden tien ondernemers geportretteerd die in Leiden hebben gestudeerd, daar nog steeds woonachtig zijn en daar hun ondernemersactiviteiten zijn begonnen. Zij zijn als het ware het levende bewijs voor de stelling dat de Leidse communicatiesector uitermate belangrijk is voor de Leidse economie. Het boek is gemaakt door Unit-2 in opdracht van de Stichting Leiden Communicatiestad.
Onder hoofdredactie van Eric Went en Esther Barfoot is in 2013 de tweede editie van Leidse Stijl verschenen. Deze jaarkrant beslaat 64 pagina’s op tabloidformaat en schetst ontwikkelingen in de Leidse kennis- en cultuursector, de kunstwereld en benoemt kansen voor de locale economie. Interessant is dat deze Leidse Stijl een actieve makelaarsrol vervult, en zo innovatie en creativiteit in de stad een boost geeft.
De website www.Leiden.NU is een platform over de achtergronden van ontwikkelingen in Leiden. Leiden is volop in beweging. De stad heeft een sterk innoverende kennissector, een rijk gevarieerd cultureel leven en een relatief hoog opgeleide bevolking. Voor iedereen die hier woont of werkt, biedt Leiden.NU een permanente ontdekkingstocht naar trends en toekomstplannen, naar verandering en vernieuwing. Complexe onderwerpen schuwt Leiden.NU niet; wel wil het hierover op een toegankelijke en positief kritische wijze berichten.
De kunst- en cultuursector staat de laatste tijd behoorlijk onder druk. Het valt niet altijd mee om de waarde van kunst en cultuur te verwoorden. De publicatie Kunst Versterkt portretteert acht mensen uit andere sectoren die nadrukkelijk de verbinding zochten met kunst. De publicatie is gemaakt door Unit-2 in opdracht van het LKCA en FCP.
Al sinds begin 2010 maken we in Unit-2 Ymere werkt, het magazine dat vier keer per jaar verschijnt en bestemd is voor 3300 stakeholders van woningcorporatie Ymere. In 2012 won Ymere werkt nog de Grand Prix Customer Media 2012 in de categorie business-to-business.
Door de opheffing van de C1000-formule zullen de bedrijfsnamen Schuitema en C1000 in de geschiedenisboeken verdwijnen en moeten circa vierhonderd ondernemers onder een andere formule verder. In opdracht van het bestuur van de Vereniging C1000 heeft Unit-2 het dna van C1000 in boekvorm vastgelegd. Het boek telt 500 bladzijden en weegt drie kilo. Aan het project hebben 15 personen van Unit-2 ruim anderhalf jaar lang meegewerkt. Het afscheidsboek werd 22 november gelanceerd.
Het boek ‘Spoedassistentie Hoek van Holland’ bevat de persoonlijke verhalen van 18 agenten, die in 2009 betrokken waren bij de strandrellen in Hoek van Holland. Het boek is gemaakt in opdracht van de politie Rotterdam-Rijnmond ter verwerking van het collectieve trauma in de organisatie en om het algemene publiek meer inzicht te geven in de geruchtmakende gebeurtenissen.
In de Face Factory van Unit-2 word je op bijzondere wijze binnenstebuiten gekeerd. Productiemedewerkers van deze ‘fabriek’ ontfutselen jou spelenderwijs allerlei persoonskenmerken en assembleren deze informatie tot een crossmediaal visitekaartje. Unit-2 heeft al een Face Factory georganiseerd voor Festival de Verleiding (2x), Stadslab Leiden, Portaal en op het High Growth Forum in opdracht van Syntens en de Kamer van Koophandel.
In Unit-2 werken we graag samen. Met elkaar en natuurlijk ook met onze klanten. En een goede samenwerking start met een goede kop koffie aan onze keukentafel. Of bij u op kantoor. Op basis van het eerste gesprek formeren wij een creatief team op maat. Zonder overhead, zonder dure accountmanagers, maar met maximale betrokkenheid en heel veel werkplezier.
Unit-2: voor de lekkerste koffie en het beste product.