Barbara van Druten, Illustrative Art&Design en ARTvertisements

Ik heb Visuele Communicatie aan de kunstacademie in Maastricht gestudeerd en volgde een specialisatie in illustratieve vormgeving aan de kunstacademie (VSUP) in Praag. Ik maak kleurrijke informatieve digitale collages (’ARTvertisements') die op diverse plekken in openbare ruimtes te zien zijn in Leiden, Amsterdam en omstreken. Hiervoor werk ik nauw samen met Niki Koutouras, ook verbonden aan Unit-2. Onze klanten? Portaal Woningbouwcorporatie, De Sleutels Woningbouwcorporatie, gemeente Leiden, Ibis Amsterdam, Economie 071, Burgy Bouwbedrijf, Marcel van Dijk Architektenburo, Xenia jeugdhospice, Werkse Delft, Vibu Grondstofontwikkeling Koudekerk, Handelshuis Leiden, en meer.

SAMSUNG CSC
Leidsch Singelspel als bordspel

‘The City Plug-in’

Samen met Niki Koutouras heb ik de lijn ‘The City Plug-in’ bedacht, waaronder o.a. het Leidsch Singelspel is uitgebracht. The City Plug-in is een creatief concept ter promotie van steden en hun aanbod. The City Plug-in ontwikkelt producten en voert projecten in opdracht uit. Hierin wordt een sterke verbinding gelegd tussen de consument, de (binnen)stad en haar ondernemers door middel van onderscheidende city-marketing. The City Plug-in vormt binnen haar product of project een visueel verbindend verhaal.

SAMSUNG CSC
Het Leidsch Singelspel levensgroot op straat

ARTvertisements

ARTvertisements is een innovatief medium waarin kunstcollages en informatie in de breedste zin van het woord, samenkomen. De informatie kan bestaan uit geschiedenis, routing, educatie, commercie, advertenties, kunst, cultuur etc. Het concept van ARTvertisements kan worden toegepast ten behoeve van leegstaande panden, bouwprojecten, openingen, interieurs, of andere gelegenheden.

SAMSUNG CSC
Interieur van Ibis Amsterdam

01,2. ibis-exterieur-artvertisements7-LR
Exterieur voor Ibis-Amsterdam

Cross-selling en co-creatie

De onderscheidende manier waarop ARTvertisements wordt gepresenteerd, in combinatie met het innovatieve visuele aspect, trekt de gewenste aandacht voor het pand of product. Daarnaast blijkt ARTvertisements bij te dragen aan een esthetische leefomgeving en bijvoorbeeld snellere verhuur of verkoop. Dit betreft een concept waarin bijvoorbeeld lokale retailers, makelaars, eigenaren en gemeentes een rol kunnen spelen. Termen als ‘local blooming’, ‘cross-selling’ en ‘co-creatie’ spelen binnen dit concept een grote rol.

SAMSUNG CSC
Ontwerp voor Vibu projectontwikkeling

Meer werk van mijn hand vind je op http://www.ARTvertisements.comhttp://www.thecityplug-in.nl  en http://www.barbaravandruten.nl

 

Garenmarkt, Leiden

Over Barbara van Druten

Bedrijf

ARTvertisements en The City Plug-in

Bedrijfsactiviteiten
City-marketing op een innovatieve manier.

Werkt o.a. voor
Portaal, Blaauwberg, de gemeente Leiden, Ibis Amsterdam, Burgy Bouwbedrijf, Marcel van Dijk Architektenburo, CML en Woningbouwcorporatie De Sleutels.

Aangesloten bij Unit-2 omdat
Ik nieuwe energie krijg van de mensen in Unit-2.

Gelooft in
Mijn visie sluit aan bij een quote van Kofi Annan: ‘artists have a special role to play in the global struggle for peace. At their best, artists speak not only to people, they speak for them. Art is a weapon against ignorance and hatred and an agent of public awareness…’

Contactgegevens

Telefoonnummer: 071 - 572 73 19
Mobiel: 06 - 37 44 40 02
E-mailadres: info@artvertisements.com
Website: www.barbaravandruten.nl
Website: www.artvertisements.com