Karlijn vlogt: Zomaar een werkdag in Unit-2

7 februari 2017 om 09:02 uur

Karlijn vlogt: Zomaar  een werkdag in Unit-2

Hoe gaat het eraan toe in een groot fysieke netwerk van zelfstandigen in de communicatie? Wie werken er? Wat zijn de rituelen? Wie doet er wat? Hoe krijgen de verschillende samenwerkingen vorm? En natuurlijk: wat zijn de voordelen (en nadelen) van dat samen ‘hokken’? Karlijn Broekhuizen, werkzaam in Unit-2, maakte er samen met Luc en Nils Busschots van Cinemaffia deze vlog van.    Lees verder

Working Apart Together (WAT) in 10 tips

6 februari 2017 om 12:00 uur

Working Apart Together (WAT) in 10 tips

Stel, jij wilt ook succesvol samenwerken met andere zelfstandigen. Hoe pak je dat aan? In Unit-2 hakken we al bijna negen jaar met dat bijltje. Tien tips van initiatiefnemer Eric Went. Over het belang van diversiteit, vertrouwen als basishouding en …. de meerwaarde van een geweldige koffiemachine. Lees verder

Ondernemerschap: dromen of doen?

3 juni 2016 om 10:34 uur

Ondernemerschap: dromen of doen?

Wat is eigenlijk de droombaan van Marjolein? Heeft haar stage bij Unit-2 haar toekomstplannen beïnvloedt? Om haar ideeën te toetsen interviewt ze twee ondernemende dames van Unit-2. Is het plaatje van het ondernemerschap ook echt zo mooi als het klinkt? Lees verder

Over risico’s, keuzes en durf

8 april 2016 om 09:24 uur

Over risico’s, keuzes en durf

Een filmpje van onze stagiaire Marjolein! Mensen van Unit-2 vertellen wat ze vroeger wilden worden (actrice en astronaut) en wat ze hun jongere ik willen influisteren (heb geen angst, doe wat je leuk vindt). Marjolein Overdevest is derdejaars studente Media & Entertainment Management. Zij loopt tot half juli stage bij Unit-2 en Magazine on the Spot, om film-formats voor e-zines te ontwikkelen. Vijf dagen per week zit zij ‘op de Unit'. Zij maakt dus van nabij mee hoe de creatieven van Unit-2 met elkaar samenwerken. Met een frisse blik brengt zij via dit blog regelmatig verslag uit van het ‘Werken in een Netwerk’. Lees verder

Brugsmurf in het netwerk

17 februari 2016 om 14:54 uur

Brugsmurf in het netwerk

Marjolein Overdevest is derdejaars studente Media & Entertainment Management. Zij loopt tot half juli stage bij Unit-2 en Magazine on the Spot, om film-formats voor e-zines te ontwikkelen. Vijf dagen per week zit zij ‘op de Unit'. Zij maakt dus van nabij mee hoe de creatieven van Unit-2 met elkaar samenwerken. Met een frisse blik brengt zij via dit blog regelmatig verslag uit van het ‘Werken in een Netwerk’.  Lees verder

Blue Monday

25 januari 2016 om 00:04 uur

Blue Monday

Blue Monday? Die hadden we toch al achter de rug? Niet helemaal, want 2016 telt twee blauwe maandagen. Om je door deze tweede Blue Monday heen te loodsen hebben wij, de communicatiespecialisten van Unit-2, een korte film gemaakt. Dat helpt. Echt! Lees verder

Trendspotten: met veel lalala is er ook altijd een li

27 januari 2015 om 17:05 uur

Trendspotten: met veel lalala is er ook altijd een li

Trends roepen altijd een tegentrend op: als er veel lalala klinkt, is er ook altijd een li. Dat maakt trends niet altijd helder om te spotten. Toch gingen we met Unit2 de uitdaging aan op onze jaarlijkse middag trendspotten. Dat deden we door te speuren op internet, vondsten op losse post-its te noteren, te bundelen en met elkaar te bespreken. Sigrid van Iersel beschrijft in deze blog vijf trends. Lees verder

Unit-2: De ‘New Firm’

13 november 2014 om 12:52 uur

Unit-2: De ‘New Firm’

Overal in het land zie je zzp'ers die werkruimte delen, die samen aan de weg timmeren, en die - als een opdracht daarom vraagt - daar in teamverband aan werken. Dat doen ze niet alleen omdat het leuker is, maar vooral ook omdat het slimmer is. Aldus Pierre Spaninks, werkzaam voor TPO Magazine, Managementboek.nl, Sprout en BNR. Hij ziet Unit-2 als een schoolvoorbeeld van de ‘New Firm’ Lees verder

5 waardeloze tips van onze social media expert

3 november 2014 om 10:53 uur

5 waardeloze tips van onze social media expert

Nederlandse ondernemers behoren tot de wereldtop wat betreft hun social media gebruik. Uit onderzoek van het CBS blijkt dat 46% van de ondernemers één of meerdere social media kanalen gebruikten in 2013. Dit aantal neemt ieder jaar toe. Toch is er nog veel onwetendheid over de juiste inzet en het benutten van het volledige marketingpotentieel. Te vaak luistert men naar elkaars goedbedoelde adviezen. Vijf veel gehoorde waardeloze social media tips. Lees verder

Opdrachtgever is spekkoper

18 maart 2014 om 15:42 uur

Opdrachtgever is spekkoper

Waarom is de Vereniging C1000 voor de conceptontwikkeling en productie van haar grote Afscheid van een formule-boek met ‘los vast collectief’ UNIT-2 in zee gegaan, en niet met een gerenommeerd reclamebureau? Het antwoord is te lezen in de aankomende editie van C, communicatievakblad van Logeion. De bottom line: UNIT-2 formeert een team professionals op maat zonder enorme overhead. Als opdrachtgever ben je dan spekkoper. Lees verder

Net een zwerm vogels

18 oktober 2013 om 10:23 uur

Net een zwerm vogels

Hoe kan de creatieve sector van haar zwakte – lees: versnippering – een kracht maken? Dat kan door in steeds wisselende samenstellingen te werken aan steeds andere projecten. Op die manier kan deze sector zich razendsnel ontwikkelen, tot innovatie en vernieuwing komen en zelfs het vliegwiel van de economie worden. Dat stelt Victor van der Chrijs, voorzitter van het College van Bestuur van de Universiteit Twente in een recent artikel in Adformatie: “Allemaal experts die elkaar opzoeken zodra een project daarom vraagt. Prima! Zo moet het en zo zal het steeds vaker gaan.” Lees verder

Kraamkamer voor vernieuwing

18 oktober 2013 om 10:15 uur

Kraamkamer voor vernieuwing

Vijf jaar geleden werkten wij van UNIT-2 (bijna) uitsluitend voor opdrachtgevers buiten Leiden. Maar dat is al lang niet meer zo. Sterker nog: vrijwel elk (vernieuwend) Leids initiatief begint tegenwoordig in Leiden. Unit-2 dus als kraamkamer voor vernieuwing, innovatie en stedelijke inspiratie. Lees verder

Plaats nummer 22

29 september 2013 om 13:29 uur

Plaats nummer 22

De nieuwe communicatieprofessional #DNCP, die hebben we natuurlijk ook in Unit-2. Marije van den Berg verzon die geuzennaam zelf, samen met vakgenoot Renata Verloop. Samen trekken ze het land door, schrijven spraakmakende blogs en schudden de boel op. Door het vakblad Communicatie werden ze op plaats 22 gezet in de 'Communicatietop 25 van opinieleiders in het vak. Op 17 april houden ze een bijeenkomst over #DNCP, natuurlijk in Nieuwe Energie Leiden. De bijeenkomst is uitverkocht, maar nieuwe ontmoetingen zijn zo geregeld. Lees verder

Gelegenheids-wij

27 september 2013 om 10:03 uur

Gelegenheids-wij

In vijf jaar tijd is UNIT-2 uitgegroeid tot een bruisende club van bijna 40 (!) zelfstandige communicatieprofessionals die de ene na de andere coalitie sluiten als de opdracht daarom vraagt. Samen verzinnen we de meest waanzinnige concepten en doen we klussen die we anders nooit hadden kunnen doen. Lees verder

A little touch of red

25 juli 2013 om 14:06 uur

A little touch of red

Via het magazijn en een trapje leidde een medewerker van de C1000-supermarkt in Leiderdorp ons naar een ondergrondse kamer. Dit was het kantoor van ondernemer Peter de Jong, bestuurslid van de Ondernemersvereniging C1000. Met alle redacteuren van Unit 2 uit Leiden pasten we er nèt in. Zo waren we in november 2012 getuige van de ondertekening van het contract om een boek te maken over de ruim 400 zelfstandige ondernemers van de supermarktketen. Lees verder

Op de hoogte blijven?

U kunt op de hoogte blijven via ons Twitter account of door u te abonneren op onze RSS feed.

TwitterRSS